Jogurtový bezlepkový a bezlaktózový koláč s meruňkami a ostružinami

pondělí 13. července 2015

Ze zahrady jsme si přivezli asi 2kg meruňek. Využívala jsem je denně ve snídani, lívanečkách a jen tak na chuť, ale nejvíce jsem se těšila až upeču koláč. Do kynutého těsta jsem se pouštět nechtěla, ale měla jsem velkou chuť na takový ten nadýchaný od babičky. Napadlo mě jogurtové těsto a tak jsem ho vyzkoušela. Výsledek byl výborný, koláč pěkně nadýchaný a myslím, že by nikdo nepoznal že je bezlepkový a dokonce i bezlaktózový.





Ingredience:



  • 1 kelímek bílého sójoveho jogurtu
  • 1 kelímek bezlepkove mouky + na formu
  • 3 PL medu
  • 1⁄2 kelímku oleje + na formu
  • 2 ČL sody
  • 1 vejce
  • Meruňky
  • Ostružiny
Postup:

Předehřejeme si troubu na 180°C. V míse smícháme jogurt, olej, mouku, sodu, med a vejce. Těsto rozetřeme na olejem vymazanou a moukou vysypanou formu. Na těsto libovolně poklademe meruňky a ostružiny. Pečeme cca 30 minut. Dokud se těsto po zapíchnutí špejle na ni nelepí.
Já na závěr ještě přidala "drobenku" z hrsti rozemletých vlašských ořechů a 1 ČL skořice. 





2 komentáře:

  1. Proč čtu další recept, když má hled jako vlk? Vypadá to úchvatně!

    Tvá B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přesně to dělám také 😄. Kéž by se dalo jídlo z fotek vybrat a přímo jíst 😀. Moc děkuji za komentář 😊.

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS