Bezlepkový i bezlaktózový kokosový dortík s jahodovou marmeládou

středa 22. července 2015


Vždy když jsem viděla fotky "naked" dortů moc se mi líbily a chtěla jsem vyzkoušet něco podobného. Rozhodla jsem se tedy pro tenhle ultra snadný a rychlý kokosový dortík.
       Jako obvykle recept a kombinaci jsem si vymyslela sama. Miluju kokos a tak byla volba  jasná, aby kokos dobře držel přidala jsem na každé patro pořádnou vrstvu domácí jahodové marmelády a vršek doplnila domácími malinami. Myslím,že je vhodný i jako narozeninový letní dortík pro jeho svěžest a jednoduchost.  Navíc je samozřejmě bezlepkový a také bezlaktózový.

   Pokud vyzkoušíte, přeji dobrou chuť. 

Ingredience:

Korpus:

4 vejce
4 PL bezlepková mouka
3 PL kakao
Forma o průměru 18 cm (Může být i větší, ale doporučuji přidat vejce. Vždy je na 1 vejce 1 PL mouky.)

Náplň:

Marmeláda podle chuti
100g strouhaný kokos
5 PL sójové mléko
2 PL med nebo jakekoliv jine sladidlo

Postup:

Troubu si zapneme na 180 stupňů. Bílky oddělíme od žloutků. Z bílků výšleháme tuhý sníh, zašleháme žloutky a prosejeme dovnitř mouku a kakao. Důkladně, ale lehce promícháme. Těsto nalejeme do vymazané a nebo pečícím papírem vyložené formy. Pečeme cca 20 minut, hotové těsto poznáme pokud zapíchneme špejli do středu a po vytáhnutí zůstane suchá.

Upečený korpus dáme na mřížku vychladit. Mezitím si připravíme kokosovou náplň. Mléko s medem a kokosem dáme do kastrůlku a přivedeme k varu.

Korpus si rozřízneme na 3 pláty. Na každý nanesene nahoru pořadnou vrstvu marmelády a kokosu. Vrch můžeme ozdobit jakýmkoliv ovocem- já použila maliny.


Tento super pomocník se dá koupit v IKEA za asi 4 Eura, je ktomu navíc "psaníčko" a zdobící pytlík.



2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Tak to mam velkou radost, že se líbí. Jak dopadlo pečení? Jestli jsi na IG tak prosím o označení 😊

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS