Bábovka s jablky (včetně bezlepkové varianty)

sobota 23. dubna 2016

Moje bábovková premiéra dopadla nad mé očekávání, byla krásně vláčná a to byl můj cíl. Navíc neobsahuje tolik mouky, takže je i relativně zdravější. Výběr mouky je na vás, můžete použít klasickou pšeničnou nebo např. kombinaci jáhlové, pohankové a rýžové, které jsem zvolila já. Dále je také na vás volba oleje a mléka. Každému dělá dobře něco jiné. Jestli tenhle recept vyzkoušíte, doufám, že vám bude chutnat.







½ hrnku třtinový cukr nebo můžete použít jakékoliv jiné sladidlo
½ hrnku olej
2 hrnky mouka (já použila 1 hrnek Schar , půl hrnku jáhlové a půl hrnku rýžové)
1 ČL soda
3 vejce
1 jablko
1 hrnek 30% smetana nebo můžete použít i mléko
hrst vlašských ořechů
hrst rozinek

Předehřejeme si troubu na 180 °C.
Smícháme cukr se žloutkama a poté přimícháme  mléko a olej. Přidáme nastrouhané nebo na kostičky nakrájené jablko, rozinky a ořechy. Poté postupně vmícháme mouku se sodou do tekuté směsi.
Na závěr vyšleháme bílky, které vmícháme do těsta a tímto bábovku nakypříme.
Nalijeme do olejem vymazané a moukou vysypané formy. Pečeme cca 45 minut. Těsto pro jistotu zkontrolujeme klasickým testem se špejlí.


3 komentáře:

  1. Musela bych si to udělat bez ořechů, zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně já také většinou původní recept obměním tím, co mi nejlíp chutná vyřadím to co nechutná :)

      Vymazat
  2. Je výborná, co jsi dala recept, šla jsem ji upéct a teď jsem si ukrojila a opravdu mňamka! Doporučuji!
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS