Mramorová bábovka a ještě něco navíc...

úterý 29. listopadu 2016

Poté co jsem úspěšně dokončila maturitu a začala pracovní život se mi úplně vytratila inspirace. Upekla jsem pár koláčů, které vůbec nebyli originální a chuť také nebyla moc výjimečná. 
Posledních 14 dní cítím příval inspirace nejen na pečení, ale také i na tvoření vánočních dekorací o kterých asi také brzo napíšu článek. 

Recept na bábovku mi přišel tak nějak náhodou, v chladničce jsem měla bezlaktózovou zakysanou smetanu a tak jsem k ní přidala ještě pár ingrediencí a super vláčná bábovka byla na světě. 







Ingredience:
3 vejce
1/2 hrnku cukru (druh záleží na vás) 
1 vanilkový cukr
2 hrnky mouky (já používám Doves Farm)
1 kypřící prášek do pečiva (pokud to chcete opravdu zdravě tak doporučuji bezlepkový a bezfosfátový )
1/2 hrnku olej
1 hrnek mléka (já použila mandlové Alpro)
150ml zakysané smetany (já zvolila raději bezlaktózovou)
2 PL kakao
2 ČL skořice
Postup:
1. Troubu si předehřejeme na 180 stupňů Celsia. Formu na bábovku si vymažeme olejem a vysypeme moukou. 
2. Vejce vyšleháme dohromady s normálním i vanilkovým cukrem do pěny. Přidáme olej, mléko a zakysanou smetanu. Do této směsi přisypeme mouku s práškem do pečiva. 
3. Trochu těsta si oddělíme a přidáme do něj kakao a skořici. 
4. Nejprve do formy na bábovku nalijeme vanilkové těsto a poté na něj nalijeme kakaové. Dáme péct do vyhřáté trouby cca na 50 minut. Těsto před vytáhnutím z trouby raději vyzkoušíme klasickým testem se špejlí. 


4 komentáře:

  1. Úplně se mi sbíhají sliny. Mám pocit, že dneska napeču :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Veru :) teď jsem náhodou objevila tvůj blog a moc se mi líbí. Krásně fotíš a recepty vypadají skvěle. Určitě bábovku vyzkouším. I mrkvový dort s citrónovým krémem mě moc zaujal :). Jen tak dál. Když se ti bude chtít koukni klidně ke mně na stránky. Nepíšu sice primárně o receptech, jako spíš o životě a o chlapech :D, ale třeba tě to u kafíča a buchty pobaví :)
    Verča_Emča (www.cas-kavicky.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj 🙂 moc dekuji za pochvalu. Takove fotky tak brzo nebudou, nemam fotak a vyplata na novy nestaci 😆 V těchto dnech je vyborna jablkova a nebo hrušková babovka, jen nevim jestli jsem nekde dala recept.
      Vzdy me zajimalo jak se da náhodně narazit na nejaky blog. Na ten tvuj jsem klikla a libi se mi vsechno, urcite si rada u kaficka počtu 🙂☀️

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS